Niewinne monodesery z kremem piernikowym i winną galaretką

Pasja.
Chęć do działania.
Refleksje.


Tak jak pisałam w poprzednim poście, w którym zgłosiłam swój pierwszy przepis na konkurs Toruńskich Pierników Kopernik (tu przepis na bułki bao z piernikowym pulled pork'iem) - bardzo dobrze wspominam Toruń. Z nim wiąże się też inne moje wspomnienie, wspomnienie z dzieciństwa, kiedy to moja mama co roku, ze względu na cykliczne wyjazdy służbowe, przywoziła nam najlepszą pamiątkę z Torunia. Siatkę (czasem nawet i dwie - co to była za radość!) pełną najróżniejszych pierników. W czekoladzie, lukrowane, z różnymi nadzieniami, a także moje ukochane Wafle Teatralne. Nic dziwnego, że Toruń to mekka wszystkich łasuchów i wielbicieli słodkiego, dlatego mój drugi przepis konkursowy utrzymałam w słodkiej konwencji i dodałam pierniczkom wspaniałego kompana - czerwone, wytrawne wino.
Wszyscy moi znajomi i przyjaciele doskonale wiedzą, że wino to moja pasja, mój konik. Dlatego doskonale wiedziałam, jakie wino dobrze sprawdzi się w tym połączeniu. Smak jest naprawdę zaskakujący. Ciasto jogurtowe, maślany krem pierniczkowy z galaretką winną, która przełamuje słodycz swoich partnerów :)
Zachęcam Was do spróbowania i proszę o jedno - trzymajcie za mnie kciuki!
Link do konkursu: www.konkurs.kopernik.com.pl:)




Składniki (na 4 monodesery):

Ciasto jogurtowe:
  • 135 g jogurtu naturalnego
  • 3/4 szklanki cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Nagrzać piekarnik do 180 stopni, natłuścić prostokątną formę. Ubić jajka z cukrem na puszystą masę, dodać jogurt naturalny i olej, ciągle miksując (ew. trochę zmniejszając obroty miksera). Dodać przesianą mąkę z proszkiem i solą, wymieszać do połączenia składników. Piec ok. 35 minut, ostudzić. Z ciasta wykrawać okrągłe mini placki, na jeden monodeser potrzebne są dwa.

Krem piernikowy:
  • 200 g masła
  • 3 łyżki śmietanki kremówki
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1,5 - 2 opakowania Katarzynek w czekoladzie firmy Kopernik (takich)
Masło ubić na puszystą masę, dodawać stopniowo cukier puder. Dodać śmietanę i ubijać, aż do uzyskania jednolitego kremu. Pierniczki zmiksować blenderem lub malakserem i wmieszać do kremu.

Galaretka winna
  • 3 płatki żelatyny
  • 350 ml czerwonego wytrawnego wina (najlepiej sprawdzi się francuski Syrah)
  • pół szklanki cukru
  • łyżeczka goździków 
  • + borówki i gorzka czekolada do ozdabiania deserów
 Wino wymieszać z cukrem i goździkami, zagotować, gotować na wolnym ogniu jeszcze ok. 10 minut. Żelatynę wrzucić do miski z zimną wodą, zostawić do napęcznienia na ok. 10 minut. Żelatynę przełożyć do lekko ciepłego wina, dokładnie wymieszać. Wylać na płaską prostokątną lub kwadratową blaszkę wyłożoną folią spożywczą i odstawić do lodówki.

Składanie monodeseru:
Krążek ciasta jogurtowego posmarować warstwą kremu, na to położyć krążek galaretki. Dodać parę borówek, przykryć drugim krążkiem ciasta, całość wysmarować kremem pierniczkowym. Polać polewą czekoladową (lub roztopioną czekoladą) i ozdobić borówkami.





Smacznego! :)

#przepisnakopernika #fckopernik



4 komentarzy :

 

Dołącz!

Obserwatorzy