Azjatycka sałatka z makrelą i imbirowo-czosnkowym winegretem

Lato.
Ciepło.
Rześko.

Uwielbiam czerwiec - ogłoszony przeze mnie miesiącem owocowo-warzywnej obfitości. Chodzę do warzywniaków, na stragany i wybieram te najpiękniejsze okazy darów natury. Aż chce się spacerować, biegać, wdychać czerwcowe zapachy - świeżych truskawek, skoszonej trawy, ziemi po burzy... 

Czerwiec kojarzy mi się z rześkim powietrzem. W upalne dni jak dzisiaj nie mam ochoty na ciężkie potrawy - wolę dania lekkie, z orzeźwiającą cytrusową nutą. Zainspirowana azjatyckimi smakami wymyśliłam niebanalną sałatkę z wędzoną makrelą, fasolką szparagową, brokułami i imbirowo-czosnkowym winegretem. Sos zawrócił mi w głowie, jeden z lepszych, jakie kiedykolwiek zrobiłam. 
Szczerze zachęcam do wypróbowania!


Składniki (dla dwóch osób):
  • pół opakowania mixu sałat
  • średnia marchewka pokrojona w słupki
  • mały ogórek pokrojony w słupki
  • dwie garstki zielonej fasolki szparagowej
  • pół brokuła
  • filety makreli wędzonej (użyłam filetów z posypką z Biedronki)
  • pół pęczka szczypiorku
Sos:
  • mały ząbek czosnku
  • kawałek świeżego imbiru wielkości małego palca :)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • szczypta zmielonej trawy cytrynowej
  • sok z 1/3 średniej cytryny (jeśli używasz większej, możesz dać trochę mniej)
  • łyżeczka wody
  • 4 łyżki oliwy

Z fasolki poobcinać końce, brokuła pokroić na mniejsze różyczki. Fasolkę i brokuła ugotować (w jednym garnku) al dente. Przepłukać zimną wodą. 
Przygotować sos: do zamykanego pojemnika zetrzeć czosnek i imbir, dodać sól, trawę cytrynową i wodę, wymieszać. Dodać oliwę i wstrząsając mieszać, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Na talerz wyłożyć sałatę, przykryć marchewką, ogórkiem i fasolką. Z boku poukładać brokuła, wszystko polać sosem. Na górę ułożyć kawałki makreli, posypać posiekanym szczypiorkiem. 
Podawać z grillowanym chlebem lub ryżem.


SMACZNEGO! :)






6 komentarzy :

  1. Ale świetna sałatka. Też bardzo lubię dodawać makrelę do sałatek, czasem nawet bardziej mi odpowiada niż tuńczyk czy łosoś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra, zrobiłem wczoraj mojej Pani i była zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie się podziewasz Dominiczko? Wszystkiego dobrego w nowym roku :-)

    OdpowiedzUsuń

 

Dołącz!

Obserwatorzy